Din kundvagn är tom

Fortsätt handla

Din kundvagn

Om oss

 

Företagsinformation

Innehållet på Badgrodan.se tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Vill du kontakta oss gällande frågor kring din beställning ber vi dig att maila till oss där vi svarar inom 48 timmar.
(Kan ta längre tid under vissa högtider)

kontakt@badgrodan.se

Organisationsnummer: 556986-4068
Kundtjänst: (kundtjänst nås endast via e-post och vi svarar inom 48 timmar)
E-postadress: kontakt@badgrodan.se

Returer skickas till:
Shopido Online AB
Brunflovägen 16
83137 Östersund

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Klarna Direktbetalning
  • Klarna Delbetalning
  • Swish (Kommer inom kort)

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leveranstider

Badgrodan har inget eget lager och skickar inga paket från Sverige, alla våra beställningar skickas till vår huvudleverantör i Kina, därav leveranstid på normalt 15 arbetsdagar.

Du bör vänta minst 20 dagar innan du kontaktar oss om ditt paket då det kan ta upp till 20 dagar beroende på högtider och aktiva kampanjer.

Leveranser

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

  • Leverans direkt till dig från Kina och Hong Kong
    Leverans med PostNord inom 15-20 dagar till närmsta utlämningsställe.

Vi agerar mellanhand mellan leverantör och kund, och fungerar därmed som en marknadsplats. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då leverantören eller speditören inte kan fullfölja sina åtaganden. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Du måste möjliggöra leveransen av det du beställt. Om ett paket inte kommer fram till dig på grund av att du inte hämtat ut det, eller inte betalat eventuella administrativa avgifter för förtullning och momshantering till speditören, kan vi inte ersätta det, och ett outhämtat paket räknas inte som en retur eller som hävdad ångerrätt, och återbetalas ej. För att reklamera en vara eller hävda din ångerrätt måste du först lösa ut det du beställt så att du kan skicka det till den adress som framgår längre ner.

Returer

Enkla returer till vårt eget lager i Östersund. Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller har packats fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten till dig.

30 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 30 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer skickas till:
Shopido Online AB
Brunflovägen 16
83137 Östersund

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

Vi följer GDPR. Vi behandlar uppgifter om dig i syfte att fullfölja samt kunna följa upp din beställning. De uppgifter vi behandlar om dig är de som du uppger i samband med din beställning samt IP-adressen beställningen gjordes från. De uppgifter vi behandlar är IP-adress, Förnamn, Efternamn (eller Företagsnamn/Organisationsnamn), E-post, Person- eller organisationsnummer, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land och Telefonnummer. Person- eller organisationsnummer är dock inget vi själva behandlar eller sparar, utan något man får ange när man betalar via Klarnas betaltjänst.

Vi lämnar inte vidare dina uppgifter till någon annan än till leverantören, som får ditt namn, adress och telefonnummer för att kunna skicka det du beställt till dig. Vi sparar dina uppgifter endast så länge de behövs för att kunna fullfölja vårt åtagande mot dig, men maximalt i ett år efter det att beställningen gjordes. Automatiserat beslutsfattande förekommer ej i vår verksamhet.

Du som kund har rätt att närsomhelst begära att dina uppgifter ändras eller raderas. Du har rätt att lämna klagomål till Datainspektionen.

Dessutom finns i din beställning information om datum och klockslag för beställningen, vad du beställde samt från vilken IP-adress beställningen gjordes.

Cookies

Vi använder oss av cookies. En cookie är en liten textfil som sparas i din webbläsare, och används i syfte att till exempel hålla reda på vad du lagt i varukorgen, men även för att kunna följa upp hur våra besökare rör sig på våra sidor för att på så sätt kunna dra slutsatser om hur effektiva våra annonser är. Du kan stänga av cookies genom din webbläsare, men då kanske det du lagt i varukorgen försvinner, till exempel.